ronjaaosterberg.blogg.se

Här får ni följa med mig på ett av mina äventyr där jag gräver guld i USA. Gräver guld i minnen och relationer det vill säga, samtidigt som jag tar hand om barn. Ja, ett aupair år alltså. Enjoy!

Countdowns

Kategori: Allmänt

Imorgon är det en månad sedan jag åkte hemifrån. Har den där känslan av att jag inte har varit hemma på hur länge som helst, men att jag precis kom hit också ni vet? Jättekonstigt. Men en månad förbi - 11 kvar. Tänk så sjukt ändå. 
 
När jag ändå är inne på nedräkningar så har jag mycket trevliga saker att räkna ner till nu.
 
 
- Nästa vecka jobbar jag bara måndag, tisdag och onsdag för att det är ett judiskt nyår som är på gång i veckan. Min familj är väldigt troende judar och därav är det stora festligheter på gång veckan som kommer. Det ska bli roligt att se hur de firar sina högtider så jag ser fram emot det väldigt mycket. Sedan att jag är ledig 5 dagar är inte fy skam det heller.
 
- På fredag hade även jag och några vänner planen att gå och se Red Sox spela på Fenway park så det ska bli kul att få uppleva det. 
 
- Det är även mindre än en månad till min födelsedag nu, vilket också känns roligt. Kanske inte lika roligt som det är på hemmaplan då denna 19årsdag inte kommer bestå av allt för mycket festligheter, men det är ändå alltid trevligt när ens egna dag är på väg. 
 
- En icke-bestämd plan är även att jag ska åka och hälsa på Carro under en vecka i novemeber då jag är ledig, vilket jag hoppas kommer bli av. Jag kollade på flygbiljetter förra veckan och de var helt okej priser så det kanske blir en tur till Cinccinatti i November. Hade vart så roligt för att jag ändå börjat känna en liten hemlängtan ibland nu och jag tror det hjälper mycket att träffa någon hemifrån. Det är absolut ingen allvarlig hemlängtan och absolut inte en sådan att jag inte vill vara kvar. Men det klart att man saknar många hemma, och det trygga gamla vanliga man är van vid. Sedan saknar jag självklart Carro väldigt mycket och det hade varit väldigt roligt att få se hur hon har det där hon är. Så vi får se hur det blir med de planerna. 
 
- Thanksgiving är också på gång i November och den ska vi fira i New York vilket jag ser otroligt mycket fram emot, längtar efter att åka till NYC igen, får se om jag hinner ta en trip dit innan Thanksgiving också kanske. Älskar den staden så mycket. 
 
- I början på december hade jag och en vän planerat att ta en resekurs till Kanada. När man åker som au-pair så måste man läsa ett visst antal credits på ett collage för att bli godkänd på sitt år och då finns möjligheten att ta Travel Classes som dom kallas. Så planen är att jag och en vän ska ta en helgtur till Montreal i början på december vilket också känns riktigt kul. Boston är ju inte allt för långt från den Kanadensiska gränsen så det känns roligt att passa på att besöka det landet också under tiden här. 
 
- Och sedan är det jul och nyår och då är kommer min älskade bästis hit för att spendera två veckor med mig. Längtar SÅ mycket efter detta och är SÅ så glad att hon vill komma hit. Känns som ett perfekt avslut på det allra bästa året i mitt liv. Herregud vad 2014 har varit ett guldår. 
 
 
Mycket planer alltså och jag tror detta halvår kommer flyga förbi, ännu snabbare än denna månaden har gjort. Ser fram emot mycket saker. Så roligt. 
 
Här får ni lite bilder från i helgen också, har haft en mysig helg med bio, middag, Harvard roundtour och lite shopping och kaffedrickande som vanligt. 
 
 
Hoppas ni mår bra vart i världen ni än är allihopa, ta hand om er. 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-09-21 | 20:33:31

    Det är mycket på gång där. Och roligt att du har möjlighet och träffa vänner också. Varma sommarn börjar dra till höst här i Finland och i skärgården Kalix. Du får ha det så skönt och sköt om dig Ronja. Jari hälsar också. Puss och Kram

  • Petronella säger:
    2014-09-22 | 07:37:25

    90 dagar kvar. LÄNGTAR

Kommentera inlägget här: