ronjaaosterberg.blogg.se

Här får ni följa med mig på ett av mina äventyr där jag gräver guld i USA. Gräver guld i minnen och relationer det vill säga, samtidigt som jag tar hand om barn. Ja, ett aupair år alltså. Enjoy!

WANDERLUST

Kategori: Allmänt


 
 I söndags satt jag i bilen och såg ut över denna vy när jag kände en sådan lycka skölja över mig. Jag hade precis fått se två underbart fina städer en helt "vanlig" söndag och den avslutades med musiken dånandes ut från högtalarna, en solnedgång över hamnen, vänner i bilen med mig och ett stort leende över läpparna. För även om mina vardagar inte är glitter och glamour, så har jag så oändligt mycket möjligheter all annan tid. I den stunden jag kollade ut på detta insåg jag för första gången på 6 veckor att jag är här nu. This is it. Det där som jag längtat efter så länge, jag lever det nu. Även om det inte är min enda, eller kanske ens största dröm i livet, så är det fortfarande en av mina drömmar. En av mina första drömmar som jag har haft- och jag lever i den. Och i den stunden jag förstod detta, kunde jag inte sluta le. Tänk vad mycket en så enkel sak som en solnedgång kan göra. 
 
Sunnuntaina kun istuin autossa ja näin tämän näkoalan silmitten eesäni tunsin sydämessä niin ison onnelisuuden. Minä olin just saanut nähdä kaksi niin kauniita kaupunkia, ihan "normaalina" sunnuntaina. Yksi sunnuntai mikä loppu siihen että musikki soi, aurinko laski meren yli, kaverit autossa ja iso hymy huulissa. Vaikka mulla arkipäivät ei oo mikään erikoinen kotia verrattuna, minulla on niin paljon maholisuuksia kun en oo töitä tekemässä. Samassa hetkessä kun katoin ikkunasta ulos ja näin tämän näkoalan minä eka kerran 6 viikkoon ymmärsin että tässä minä nyt olen. Tässä se on. Se mitä minä oon niin kauan halunut tehdä, se on nyt mun elämä. Minä elän nyt siinä mitä olen unelmoinut. Ja kun minä sen ymmärsin, että elän yhtä minun unelmia, niin hymy oli vaikea saada huulista pois. Kyllä yksi pikku asia kuin auringonlasku voi tehdä paljon. 
Kommentera inlägget här: